Platå eller vadå?

Igår hade vi gäster, vilket naturligtvis resulterade i att snacks av alla dess former fanns hemma. Jag åt lagom med chips och nötter, men godiset lämnade jag åt de andra. 
 
Det har snart gått en månad sen jag valde bort sockerfrossan och det blir lättare att stå emot alla frestelser. Jag äter fortfarande saker som innehåller socker och har inte blivit fanatisk. Jag väljer däremot bort allt synligt socker (fast då och då sötar jag t ex müslin med pyttelite honung). Jag äter inte saker som t ex ketchup, smaksatt yoghurt eller bakverk. 
 
Jag gör medvetna val och tänka på vad jag äter, men något får jag fortfarande inte till. Det är ju liksom inte fest varje dag, 98% av tiden äter jag bra saker. Så därför har jag bett "min" dietist att se över nästa veckas matintag. Jag ska alltså skriva allt jag äter igen och få hjälp att se om jag bara står på en platå eller om jag gör något fel.
Vi bjöd på fruktsallad med glass till igår, jag åt bara fruktsallad. 
 
Är stolt över att jag har viljan att stå emot när sötsaker dimper ner framför näsan på mig. Hoppas bara att det ger resultat och att jag även kan motstå påskens hetsätning och alla godisägg.  

Det som krävs...

Är kanske det här.
Jag behöver något som motiverar mig så att jag får till träningen. Samtidigt är jag rädd att det ska kännas pressande och stressande. Står i valet och kvalet. Blir det här en morot eller ett ok? Vad tror ni?

Work, work...

På väg till jobbet och tänkte bara berätta att jag står still i vikt även den här veckan. Det suger! 
Over and out!